Obchodné podmienky
Obchodné a reklamačné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky pre spotrebiteľov na nákup v internetovom obchode www.rybarik.eu, www.rybarikpp.sk
Všeobecné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce zo spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom, spoločnosťou
Fischerei s.r.o
so sídlom ul. L. Svobodu 2493/54, 058 01 Poprad
IČO: 44 225 954
DIČ: 2022636275
IČ DPH: SK2022636275,
zapísaná v OR vedenom Okresným súdom v Prešove, Oddiel: Sro, vložka č. 20315/P
Kontaktné údaje obchodníka:
e-mail: rybarik@rybarik.eu
telefón: 0903 569 009
poštová adresa: prevádzka Rybárik - rybárske potreby, Štefánikova 57, 058 01 Poprad
číslo účtu pre bezhotovostné platby: Unicredit Bank a.s., pobočka Poprad
(IBAN: SK10 1111 0000 0014 8585 0007), SWIFT: UNCRSKBX
ako obchodníkom (ďalej len „obchodník“)
a
kupujúcim (ďalej len „spotrebiteľ“),
ktorým je spotrebiteľ a ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka.
Obchodníkom sa v zmysle týchto všeobecných obchodných podmienok rozumie predávajúci.
Spotrebiteľ sa v zmysle týchto všeobecných obchodných podmienok rozumie kupujúci.
V zmysle zákona č.108/2024 Z. z. sa spotrebiteľom podľa týchto všeobecných obchodných podmienok rozumie fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
Spotrebiteľ pri zadávaní objednávky uvedie svoje meno, priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mailový kontakt.
Zmluvné strany sa dohodli, že spotrebiteľ zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky obchodníkovi potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto všeobecné obchodné podmienky sa vzťahujú na každú spotrebiteľskú zmluvu, uzatvorenú na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje obchodník, na základe ktorej obchodník dodá tovar prezentovaný na svojej internetovej stránke spotrebiteľovi a na všetky vzťahy medzi obchodníkom a spotrebiteľom, vzniknuté pri uzatvorení spotrebiteľskej zmluvy a reklamácii tovaru.
Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou spotrebiteľskej zmluvy.
Zoznam tovaru na internetových stránkach elektronického obchodu obchodníka je katalógom bežne dodávaného tovaru a obchodník nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených tovarov.
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj
Konštantínova 6, 080 01 Prešov 1
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
tel.: 051/ 7721 597
fax : 051/ 7721 596
e-mail: pr@soi.sk
Čl.1 Spôsob uzatvárania spotrebiteľskej zmluvy (spôsob objednávania)
1/ Objednávať si môžete on-line priamo na internetových stránkach elektronického obchodu obchodníka www.rybarik.eu, www.rybarikpp.sk, na telefónnych číslach: 0908 735 361, 0903 569 009 alebo prostredníctvom e-mailu rybarik@rybarik.eu.
2/ Spotrebiteľská zmluva („objednávka“) je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na uzavretie spotrebiteľskej zmluvy spotrebiteľa obchodníkom vo forme:
a/ spotrebiteľom vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke elektronického obchodu
b/ telefonickej objednávky spotrebiteľom obchodníkovi
c/ vo forme e-mailovej správy spotrebiteľa zaslanej obchodníkovi
Podmienkou uzatvorenia spotrebiteľskej zmluvy je pravdivé a úplné uvedenie všetkých údajov a náležitostí pri realizácii objednávky.
3/ Záväzné akceptovanie objednávky spotrebiteľa obchodníkom je telefonické alebo e-mailové potvrdenie obchodníka spotrebiteľovi o akceptovaní objednávky po predchádzajúcom prijatí objednávky obchodníkom a po overení dostupnosti, platných cien a termíne dodania tovaru požadovaného spotrebiteľom označené ako "Potvrdenie objednávky".
4/ V prípade zistenia vyššej ceny má obchodník povinnosť vyžiadať si od spotrebiteľa súhlas so zmenou ceny podľa aktuálneho cenníka pred potvrdením objednávky. Až udelením súhlasu spotrebiteľa so zmenou ceny a následným potvrdením (akceptovaním) objednávky zo strany obchodníka sa zmluvný vzťah považuje za uzavretý.
Automatické oznámenie Potvrdenie o prijatí objednávky z elektronického systému obchodníka, ktoré spotrebiteľ obdrží na svoju e-mailovú adresu ihneď po odoslaní objednávky, sa nepovažuje za záväzné akceptovanie objednávky, toto potvrdenie má len informatívny charakter za účelom upovedomenia spotrebiteľa o obdržaní jeho objednávky. Na e-mailovú adresu spotrebiteľa mu budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.
5/ Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje číslo Vašej objednávky, údaje o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom spotrebiteľskej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a iných služieb, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre spotrebiteľa, údaje o obchodníkovi (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.) prípadne iné údaje.
6/ Spotrebiteľ môže doručiť prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky obchodníkovi v lehote do 24 hodín od doručenia objednávky obchodníkovi oznámenie, že objednávku ruší. Spotrebiteľ je povinný v oznámení o zrušení objednávky uviesť meno, e-mail a popis objednaného tovaru. V prípade zrušenia objednávky obchodník neúčtuje spotrebiteľovi žiadne poplatky súvisiace so zrušením objednávky.
7/ V prípade prebiehajúcich akcií sa predaj tovaru na internetovej stránke obchodníka spravuje okrem týchto všeobecných obchodných podmienok aj špecifickými záväznými podmienkami príslušnej akcie. V prípade, že spotrebiteľ objedná tovar v rozpore s podmienkami príslušnej akcie, obchodník je oprávnený objednávku spotrebiteľa stornovať. O stornovaní objednávky bude spotrebiteľ informovaný telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.
Čl.2 Práva a povinnosti obchodníka
1/ Obchodník je povinný:
a/ dodať na základe potvrdenej objednávky spotrebiteľovi tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne, zabaliť ho a vybaviť na prepravu potrebným spôsobom na jeho uchovanie a ochranu
b/ zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal právne predpisy a normy platné na území SR
c/ odovzdať spotrebiteľovi najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (užívateľskú príručku, záručný list - tam kde je nutný, daňový doklad)
d/ predávať a poskytovať produkt za dohodnutú cenu a poplatky, správne účtovať ceny a poplatky pri predaji a poskytovaní produktu a odovzdať spotrebiteľovi potvrdenie o úhrade ceny
e/ uviesť v akejkoľvek obchodnej komunikácii vrátane reklamy a marketingu produktu, ktorá od spotrebiteľa vyžaduje, aby na získanie produktu kontaktoval obchodníka telefonicky na čísle služby so zvýšenou tarifou alebo krátkou textovou správou (SMS) za zvýšenú tarifu, pravdivý a úplný údaj o jednotkovej cene volania, jednotkovej cene krátkej textovej správy (SMS) alebo maximálnej možnej cene volania alebo krátkej textovej správy (SMS), ktorú je spotrebiteľ povinný za volanie alebo krátku textovú správu (SMS) uhradiť; ak vznikne spor o cenu a plnenie za volanie alebo krátku textovú správu (SMS), ktoré má spotrebiteľ uhradiť, znáša dôkazné bremeno preukázania nároku na plnenie a jeho výšky obchodník
f/ označiť prevádzkareň na vhodnom a trvale viditeľnom mieste svojím obchodným menom a sídlom alebo miestom podnikania a prevádzkovým časom určeným pre spotrebiteľov
g/ predávať použitý tovar alebo tovar s vadami oddelene od ostatných tovarov alebo osobitne označený; to neplatí, ak obchodník ponúka výlučne použitý tovar alebo tovar s vadami
h/ pred uzavretím zmluvy predviesť tovar alebo prekontrolovať tovar pred spotrebiteľom, ak to povaha tovaru umožňuje a spotrebiteľ o to požiada
i/ umožniť spotrebiteľovi prekontrolovať si hmotnosť alebo množstvo tovaru predávaného na množstvo
j/ poskytnúť spotrebiteľovi všetky informácie a dokumenty v slovenskom jazyku alebo so súhlasom spotrebiteľa v inom jazyku, ktorý je pre spotrebiteľa zrozumiteľný, a vo forme ustanovenej právnym predpisom, určenej zmluvou alebo na žiadosť spotrebiteľa a bez dodatočných nákladov pre spotrebiteľa v jemu prístupnej forme podľa medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná; možnosť súbežného používania iných jazykov, označení, grafických symbolov a piktogramov tým nie je dotknutá
k/ pri predaji alebo pri poskytovaní produktu dodržiavať vo vzťahu k spotrebiteľovi zásadu rovnakého zaobchádzania
l/ poskytovať spotrebiteľovi službu bezpečným spôsobom a s odbornou starostlivosťou
m/ poskytnúť spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady služby a o lehote, v ktorej vadu odstráni, ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady služby, bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom
n/ písomne oznámiť spotrebiteľovi dôvody odmietnutia zodpovednosti za vady služby, ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady služby
o/ pri odstúpení od zmluvy zaokrúhliť úhradu platby za produkt platenú v hotovosti
p/ poskytnúť súčinnosť Ministerstvu hospodárstva SR pri mimosúdnom riešení cezhraničného sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom prostredníctvom siete Európskych spotrebiteľských centier
2/ Obchodník má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od spotrebiteľa za dodaný tovar.
3/ Obchodník má právo stornovať objednávku pred záväzným akceptovaním objednávky, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar spotrebiteľovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa so spotrebiteľom nedohodne na náhradnom plnení.
O stornovaní objednávky bude spotrebiteľ informovaný telefonicky alebo e-mailom.
Čl.3 Práva a povinnosti spotrebiteľa
1/ Spotrebiteľ je povinný:
a/ prevziať zakúpený alebo objednaný tovar
b/ zaplatiť obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru
c/ nepoškodzovať dobré obchodné meno obchodníka
d/ potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby
2/ Spotrebiteľ má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky
3/ Spotrebiteľ má právo:
a/ na ochranu zdravia, bezpečnosti a ekonomických záujmov
b/ na informácie v rozsahu a za podmienok podľa zákona 108/2024 Z. z. a právne záväzných aktov Európskej únie
c/ na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady produktu
d/ podať podnet orgánu dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa podľa §26 zákona, ak sa domnieva, že boli porušené práva alebo právom chránené záujmy spotrebiteľa
e/ na primerané finančné zadosťučinenie od osoby, ktorá porušila práva spotrebiteľa alebo povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa, ak spotrebiteľ na súde úspešne uplatní porušenie práva alebo povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa; pri určovaní výšky primeraného finančného zadosťučinenia súd prihliada najmä na povahu, závažnosť, spôsob, rozsah, následky, trvanie a okolnosti porušenia práva spotrebiteľa alebo povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa
Čl.4 Dodacie a platobné podmienky
1/ Tovar je predávaný podľa vystavených vzorov, katalógov a vzorkovníkov umiestnených na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka. Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch a iných písomnostiach obchodníka umiestnenými na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka sú nezáväznými údajmi. Fotografie a obrázky zobrazené pri výrobkoch môžu byť len ilustračné.
2/ Dodaný tovar má dobu minimálnej trvanlivosti viac ako 2 mesiace pred dátumom spotreby. V prípade kratšej doby trvanlivosti kontaktuje pred dodaním obchodník telefonicky alebo e-mailom spotrebiteľa a tovar dodá až po súhlase spotrebiteľa.
3/ Obchodník je povinný objednávku spotrebiteľa splniť a tovar dodať spotrebiteľovi v lehote do 30 dní od dodania tovaru dodávateľom alebo výrobcom tovaru obchodníkovi.
Túto dodaciu lehotu spotrebiteľ bez výhrad akceptuje.
4/ Spotrebiteľ je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v potvrdení objednávky. Miestom dodania tovaru je miesto uvedené v záväznom potvrdení objednávky obchodníkom, ak sa zmluvné strany nedohodnú v spotrebiteľskej zmluve inak.
5/ Ak obchodník nesplnil svoj záväzok dodať vec v dohodnutej lehote, spotrebiteľ ho vyzve, aby dodal vec v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak obchodník nedodá vec ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy. Spotrebiteľ môže od zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak
a) obchodník odmietol vec dodať
b) včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia zmluvy
c) spotrebiteľ pred uzavretím zmluvy obchodníka oboznámil, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité
6/ Obchodník je oprávnený vyzvať spotrebiteľa na prevzatie tovaru pred uplynutím lehoty dohodnutej v spotrebiteľskej zmluve.
7/ V prípade, ak obchodník doručí tovar spotrebiteľovi na miesto určené v spotrebiteľskej zmluve, spotrebiteľ je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v spotrebiteľskej zmluve a podpísať potvrdenie o doručení a odovzdaní tovaru. Ak bude potrebné doručenie tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti spotrebiteľa na mieste určenom v spotrebiteľskej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí spotrebiteľ, a to najmä opakované doručenie tovaru na miesto určenia v spotrebiteľskej zmluve.
8/ Tovar sa považuje za dodaný okamihom doručenia tovaru na adresu uvedenú v záväznom potvrdení objednávky a prevzatý okamihom fyzického prevzatia tovaru spotrebiteľom, resp. jeho oprávneným zástupcom alebo odmietnutím prevzatia tovaru, ktoré dopravca vyznačí v protokole o doručení a odovzdaní tovaru.
9/ Spotrebiteľ má právo skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal bezprostredne pri doručení. V prípade, že spotrebiteľ zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený alebo tovar chýba, oznámi túto skutočnosť pri prevzatí zásielky na mieste dopravcovi a za jeho prítomnosti skontroluje stav tovaru.
V prípade zistenia poškodenia tovaru pri jeho prevzatí spotrebiteľom, má tento možnosť ihneď pri prevzatí tovaru odmietnuť tovar prevziať. O poškodení tovaru je dopravca povinný vyhotoviť tzv. škodový zápis za prítomnosti a na žiadosť spotrebiteľa. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného obchodníkovi môže obchodník po uzavretí škodovej udalosti s dopravcom poskytnúť odstránenie chyby tovaru, zľavu na tovar a v prípade neodstrániteľných chýb tovaru dodať spotrebiteľovi nový tovar.
Neskoršie reklamácie tohto typu bude potrebné preukázať.
Neúplnú alebo poškodenú zásielku je nutné bezodkladne oznámiť prostredníctvom e-mailu na adresu rybarik@rybarik.eu spísať s dopravcom škodový zápis a tento bez zbytočného odkladu zaslať e-mailom alebo poštou na adresu obchodníka. V opačnom prípade reklamáciu takéhoto druhu tovaru bude možné uznať len ak spotrebiteľ preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase jeho prevzatia.
Zodpovednosť za poškodenie v priebehu prepravy nesie dopravca, nakoľko všetok tovar je poistený v plnej hodnote.
10/ Spotrebiteľ v každej zásielke obdrží faktúru, ktorá je zároveň dodacím listom a záručným listom. Tam kde je osobitný záručný list výrobcu, dostane ho v balení.
11/ Spôsoby platieb:
a/ na dobierku (platba v hotovosti alebo kartou pri prevzatí tovaru)
b/ platba na účet vopred (spotrebiteľ uhradí kúpnu cenu za objednaný tovar na účet obchodníka po obdržaní presných údajov pre vykonanie platby od obchodníka na e-mail spotrebiteľa)
c/ prostredníctvom uzatvorenia zmluvy o splátkovom predaji - QUATRO
Pri poskytovaní spotrebiteľských úverov spolupracujeme výlučne so spoločnosťou Consumer Finance Holding, a.s. a sme oprávnení poskytovať všetku súčinnosť pri vybavovaní žiadostí klientov o poskytnutie spotrebiteľských úverov pre predaj na splátky QUATRO.
Podmienky a podrobnosti nákupu na splátky nájdete v sekcii „Splátkový predaj“.
Čl.5 Kúpna cena
1/ Ceny tovaru sú konečné, predajné a sú uvádzané vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH), v mene € (Euro) .
Ceny tovaru nezahŕňajú cenu za doručeniu, táto je uvedená samostatne.
2/ Spotrebiteľ je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu tovaru dohodnutú v spotrebiteľskej zmluve podľa cenníka obchodníka platného v čase uzatvorenia spotrebiteľskej zmluvy vrátane nákladov na doručenie tovaru formou hotovostnej alebo bezhotovostnej platby v určenej prevádzke obchodníka, dobierkou prostredníctvom spoločnosti poskytujúcej doručovacie služby, platbou prostredníctvom spoločnosti poskytujúcej spotrebiteľské úvery alebo bezhotovostným prevodom na účet obchodníka, ktorý je uvedený v potvrdení objednávky.
V prípade nákupu na splátky akontáciu uhrádza spotrebiteľ dobierkou.
3/ Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu kúpnej ceny v prípade zmeny právnych predpisov na území SR, zmeny cien od výrobcov alebo dodávateľov tovaru. O tejto zmene je obchodník povinný informovať spotrebiteľa ešte pred vybavením objednávky.
4/ V prípade, ak spotrebiteľ zaplatí obchodníkovi kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet obchodníka.
5/ Spotrebiteľ je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa spotrebiteľskej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
6/ V prípade, ak spotrebiteľ zaplatí obchodníkovi kúpnu cenu za tovar dohodnutý v spotrebiteľskej zmluve, spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od spotrebiteľskej zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
7/ Všetky akcie sú platné do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom produkte nie je uvedené inak.
8/ Vernostná zľava VIP sa nevzťahuje na tovar, ktorý je označený AKCIA, alebo pri ktorom je informácia, že nie je možné uplatniť zľavu. Vernostnú zľavu VIP nie je možné kombinovať s inými zľavami (šialený víkend a pod.).
Čl.6 Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar a okamihom prevzatia tovaru pri osobnom odbere alebo prevzatia od prepravnej spoločnosti.
Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na spotrebiteľa okamihom, keď prevezme tovar od obchodníka.
Čl.7 Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)
Garancia RYBARIK.eu – vrátenie alebo výmena tovaru do 14 dní odo dňa doručenia bez udania dôvodu.
Pokiaľ tovar nie je v daný moment na sklade, bude Vám v najkratšom možnom termíne objednaný alebo Vám umožníme výber iného tovaru v rovnakej hodnote. Pre urýchlenie riešenia reklamácie výmenou za nový kus do 14 dní odo dňa doručenia a zakúpenia, musí byť reklamovaný tovar vrátený kompletný (tzn. vrátane všetkého príslušenstva, manuálov, a pod..). Garancia výmeny sa nevzťahuje na mechanicky poškodený tovar.
Tovar musí byť v originálnom obale, nepoužívaný a kompletný.
Obchodník zodpovedá za vady tovaru a spotrebiteľ je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u obchodníka podľa platného reklamačného poriadku. Informácie o servisných miestach pre záručný a pozáručný servis sú buď uvedené na zadnej strane záručného listu, resp. Vám ich v prípade potreby poskytneme na požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.
Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok zverejnený na internetovej stránke www.rybarik.eu alebo www.rybarikpp.sk . Spotrebiteľ zakliknutím políčka pred odoslaním objednávky obchodníkovi potvrdzuje, že si prečítal Reklamačný poriadok a v celom rozsahu s ním súhlasí a zároveň potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv.
Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený spotrebiteľom od obchodníka formou elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka.
Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.
Spotrebiteľ má právo uplatniť si počas záruky u obchodníka zodpovednosť za vady tovaru len na tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo obchodník, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u obchodníka.
Spotrebiteľ má právo vykonať prehliadku tovaru okamžite pri prevzatí tovaru. Pokiaľ tak neurobí, môže uplatniť nároky z vád zistených pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prevzatia tovaru.
Počas záručnej doby má spotrebiteľ právo na bezplatné odstránenie vady po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu obchodníkovi spolu so záručným listom a dokladom o zaplatení.
Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, resp. požadovať reklamáciu tovaru len v prípade, ak vytkol vadu obchodníkovi do 2 mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia záručnej doby.
Ak tovar vykazuje vady, spotrebiteľ má právo uplatniť si reklamáciu v prevádzke obchodníka tak, že doručí tovar na prevádzku obchodníka, kde bude následne so spotrebiteľom spísaný reklamačný list na uplatnenie reklamácie.
Spotrebiteľ je povinný zaslať písomný popis reklamácie v ktorom presne označí druh a rozsah vady tovaru.
Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v písomnom popise na uplatnenie reklamácie.
Reklamačné konanie tovaru sa začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
a/ doručenie písomného popisu vád na uplatnenie reklamácie od spotrebiteľa obchodníkovi
b/ doručenie reklamovaného tovaru od spotrebiteľa obchodníkovi
Obchodník odporúča spotrebiteľovi zásielku s tovarom poistiť.
Tovar zaslaný na dobierku obchodník nepreberie!!
Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie. Reklamovaný tovar je nutné doručiť do sídla obchodníka, ak obchodník neurčí inak (napr. dopraviť tovar priamo určenej osobe).
Obchodník vydá spotrebiteľovi potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej obchodníkom, napr. vo forme e-mailu alebo v písomnej podobe, kde je spotrebiteľ povinný presne označiť vady tovaru.
Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, obchodník je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
Spotrebiteľ nemá právo uplatniť záruku na vady, o ktorých bol obchodníkom v dobe uzatvárania spotrebiteľskej zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola spotrebiteľská zmluva uzatvorená, musel vedieť.
Nárok na uplatnenie záruky spotrebiteľovi zaniká:
a/ nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu, príslušenstva alebo dokumentácie tovaru
b/ neoznámením zjavných chýb pri prevzatí tovaru
c/ uplynutím záručnej doby tovaru
d/ mechanickým poškodením tovaru spôsobeným spotrebiteľom
e/ používaním tovaru v podmienkach, v ktorých sa kupovaný tovar nemá používať
f/ neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar
g/ poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR
h/ poškodením tovaru neodvrátiteľnými alebo nepredvídateľnými udalosťami
i/ poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením
j/ neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci
k/ zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby
Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo ich častí) spôsobené používaním. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu.
Obchodník je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
a/ odovzdaním opraveného tovaru
b/ výmenou tovaru
c/ vrátením kúpnej ceny tovaru
d/ vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru
e/ písomnou výzvou na prevzatie obchodníkom určeného plnenia
f/ odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru
Obchodník je povinný o spôsobe určenia spôsobu vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie spotrebiteľovi vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej služby, alebo prostredníctvom e-mailu.
Obchodník v tomto písomnom doklade o prijatí reklamácie uvedie primeranú lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota na odstránenie vady je najviac 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.
Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa uzavretia spotrebiteľskej zmluvy (pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená iná záručná doba) a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom.
Ak je na tovare, na jeho obale alebo návode uvedená v súlade s ďalšími právnymi predpismi lehota na použitie tovaru, skončí sa záručná doba uplynutím tejto lehoty. Vada tovaru a nároky vyplývajúce z vady tovaru musia byť uplatnené do konca záručnej doby. Uplynutím záručnej doby zaniká právo na uplatnenie reklamácie.
Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú spotrebiteľ nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
V prípade výmeny tovaru za nový dostane spotrebiteľ doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne bežať záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru.
Všetky právom uplatnené záručné opravy sú bezplatné!!
Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi.
Ak spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti.
Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.
Obchodník opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý spotrebiteľ vec požadoval. Na účely opravy alebo výmeny spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní vec obchodníkovi. Náklady prevzatia veci znáša obchodník.
Pri odstránení vady výmenou veci nemá obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.
Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od spotrebiteľskej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty v prípade, ak
a/ obchodník vec neopravil ani nevymenil
b/ obchodník vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka
c/ obchodník odmietol odstrániť vadu z dôvodu, že oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti
d/ vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci
e/ vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy, alebo
f/ obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.
Pri posudzovaní práva spotrebiteľa na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť obchodníka odstrániť vadu.
Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od spotrebiteľskej zmluvy, ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.
Ak sa spotrebiteľská zmluva týka kúpy viacerých vecí, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od spotrebiteľskej zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
V prípade, že obchodník ukončí reklamačné konanie ako odôvodnené zamietnutie reklamácie, ale vada výrobku objektívne jestvuje a nebola odstránená, môže si spotrebiteľ uplatniť svoje právo na odstránenie vady tovaru prostredníctvom súdu.
„Postup reklamácie“
Poučenie o alternatívnom riešení sporov
V prípade, že spotrebiteľ nebol spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie obchodníkom a domnieva sa, že obchodník porušil jeho práva, je oprávnený obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník na takúto žiadosť odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov.
Subjektmi alternatívneho riešenia sporov sú orgány a právnické osoby v zmysle §3 zákona 391/15 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a to je napríklad Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Prievozská 32, pošt. priečinok 29, 827 99 Bratislava alebo elektronicky na adrese ars@soi.sk .
Spotrebiteľ je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti.
Spotrebiteľ pri podaní návrhu postupuje v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. Alternatívnym riešením sporov možno urovnať spor medzi spotrebiteľom a obchodníkom, vyplývajúci zo spotrebiteľskej zmluvy resp. súvisiaci so spotrebiteľskou zmluvou. Hodnota sporu, ktorý sa urovnáva alternatívnym riešením sporov, musí presahovať sumu 20,- EUR. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže požadovať od spotrebiteľa poplatok za začatie alternatívneho riešenia sporu najviac sumu 5,- EUR vrátane dane z pridanej hodnoty, a to najskôr súčasne so zaslaním oznámenia o začatí alternatívneho riešenia sporu.
Spotrebitelia sú oprávnení použiť platformu riešenia sporov online (ďalej len ako „RSO“) na riešenie svojich sporov, v jazyku, ktorí si zvolia. Spotrebiteľ môže na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
Spotrebiteľ pri predkladaní podania platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti. Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného subjektu alternatívneho riešenia sporov online. Spotrebiteľ môže priložiť dokumenty na podporu svojej sťažnosti.
Čl.8 Osobné údaje a ich ochrana
Obchodník prijal primerané technické, organizačné a personálne opatrenia zodpovedajúce spôsobu spracúvania osobných údajov, pričom zobral do úvahy najmä použiteľné technické prostriedky, dôvernosť a dôležitosť spracúvaných osobných údajov, ako aj rozsah možných rizík, ktoré sú spôsobilé narušiť bezpečnosť alebo funkčnosť jeho informačných systémov v zmysle Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov. Spotrebiteľ súhlasí so spracúvaním jeho osobných údajov v zmysle týchto pravidiel, ktoré nájdete tu .
Kliknutím na ikonu „tu“ sa zobrazia všeobecné zásady ochrany osobných údajov.
Čl.9 Odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy
1/ Obchodník je oprávnený odstúpiť od spotrebiteľskej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v spotrebiteľskej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností obchodníka vyplývajúcich zo spotrebiteľskej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar spotrebiteľovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode.
Obchodník je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať spotrebiteľa.
2/ Spotrebiteľovi vzniká právo na odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy bez uvedenia dôvodu za podmienok upravených zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa na základe spotrebiteľskej zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka a to do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom. Spotrebiteľ má právo v rámci tejto lehoty tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode. Odskúšať však neznamená začať tovar používať a následne ho vrátiť obchodníkovi. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu, prevezme objednaný tovar.
3/ Spotrebiteľ odoslaním objednávky obchodníkovi potvrdzuje, že obchodník si včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 15 ods. 1 písm. f Zákona o ochrane spotrebiteľa.
Odstúpenie od zmluvy musí spotrebiteľ urobiť písomnou formou a túto doručiť na adresu obchodníka!!
4/ Spotrebiteľ môže u obchodníka uplatniť právo na odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu, alebo prostredníctvom formulára na odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy zaslaného na poštovú adresu obchodníka Rybárik - rybárske potreby, Štefánikova 57, 058 01 Poprad.
Formulár na odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy je možné stiahnuť tu.
Kliknutím na ikonu „tu“ sa Vám zobrazí formulár na odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy.
Ak bola spotrebiteľská zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od spotrebiteľskej zmluvy.
5/ Odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy prostredníctvom formulára na odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto všeobecných obchodných podmienok musí obsahovať údaje v ňom požadované a to najmä presnú špecifikáciu tovaru, dátum objednania, meno a priezvisko spotrebiteľa, adresu spotrebiteľa, podpis spotrebiteľa, spôsob, akým má obchodník vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu alebo poštovú adresu, dátum. Spotrebiteľ je odstúpením od spotrebiteľskej zmluvy povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom, vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení a pod. a v originálnom obale a to zaslaním, alebo osobne na adresu Rybárik - rybárske potreby, Štefánikova 57, 058 01 Poprad.
Pri zasielaní doporučujeme tovar poistiť. Zásielky poslané na dobierku predávajúci nepreberie!
6/ Ak spotrebiteľ odstúpi od spotrebiteľskej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková spotrebiteľská zmluva súvisiaca so spotrebiteľskou zmluvou, od ktorej spotrebiteľ odstúpil.
7/ Spotrebiteľ môže odstúpiť od spotrebiteľskej zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy. Lehota na odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy je zachovaná, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty zašle oznámenie o odstúpení od spotrebiteľskej zmluvy obchodníkovi.
8/ Spotrebiteľ môže odstúpiť od spotrebiteľskej zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak obchodník na základe spotrebiteľskej zmluvy dodal viacero produktov.
9/ Po odstúpení od spotrebiteľskej zmluvy obchodník vráti spotrebiteľovi všetky platby, ktoré spotrebiteľ preukázateľne uhradil v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
Obchodník vráti spotrebiteľovi všetky platby podľa predchádzajúcej vety v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od spotrebiteľskej zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej spotrebiteľskej zmluvy. Obchodník však nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom. Platby budú spotrebiteľovi vrátené do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od spotrebiteľskej zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s obchodníkom na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
Namiesto vrátenia platby si môže spotrebiteľ podľa dohody s obchodníkom vybrať iný tovar.
10/ Obchodník nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby podľa týchto všeobecných obchodných podmienok pred tým, ako mu je tovar od spotrebiteľa doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi. Platba za zakúpený tovar bude teda obchodníkom uhradená spotrebiteľovi až po doručení vráteného tovaru späť na adresu uvedenú podľa Čl. 9 ods. 5 obchodných podmienok alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť, podľa toho čo nastane skôr.
11/ V prípade, že spotrebiteľ odstúpi od spotrebiteľskej zmluvy v zmysle Čl. 9 ods. 2 týchto všeobecných obchodných podmienok a doručí obchodníkovi tovar, ktorý je použitý, poškodený, alebo neúplný, alebo hodnota tovaru je znížená v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, má obchodník voči spotrebiteľovi nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu.
Obchodník má právo požadovať od spotrebiteľa preplatenie zníženia hodnoty tovaru.
12/ Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od spotrebiteľskej zmluvy zaslať späť alebo odovzdať obchodníkovi tovar spolu s príslušenstvom, vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení a v originálnom obale. Lehota sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi v posledný deň lehoty.
13/ Pri odstúpení od spotrebiteľskej zmluvy, spotrebiteľ znáša priame náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi podľa § 21 ods. 3 a 5 a § 22 ods.3 Zákona č. 108/2024 Z. z. Zákona o ochrane spotrebiteľa.
Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
Obchodník nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby podľa týchto obchodných podmienok pred tým, ako mu je tovar od spotrebiteľa doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi. Platba za zakúpený tovar bude obchodníkom uhradená spotrebiteľovi až po doručení vráteného tovaru späť na uvedenú adresu obchodníka alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.
14/ Pri odstúpení od spotrebiteľskej zmluvy, je obchodník povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na svoje náklady v lehote podľa týchto obchodných podmienok od spotrebiteľa vtedy, ak na základe spotrebiteľskej zmluvy bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia spotrebiteľskej zmluvy a s prihliadnutím na povahu tovaru nie je možné aby spotrebiteľ odoslal tovar obchodníkovi späť poštou.
15/ Pri odstúpení od spotrebiteľskej zmluvy, spotrebiteľ znáša priame náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. Priame náklady spojené s vrátením tovaru nemožno primerane vypočítať vopred. Podľa dostupných informácií je predpokladaný odhad týchto nákladov v závislosti od veľkosti, hmotnosti tovaru, vzdialenosti odkiaľ sa uskutočňuje vrátenie tovaru a od cien za ktoré spotrebiteľom vybraný prepravca poskytuje svoje služby vo výške od 3,90 EUR do 50 EUR.
16/ V prípade, že spotrebiteľ nesplní niektorú z povinností uvedených v Čl. 9 týchto všeobecných obchodných podmienok, odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy nie je platné a účinné a obchodník nie je povinný vrátiť všetky preukázateľné platby podľa týchto všeobecných obchodných podmienok spotrebiteľovi a zároveň má nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním tovaru naspäť spotrebiteľovi.
17/ Úhrada platby za produkt pri odstúpení od spotrebiteľskej zmluvy platená v hotovosti sa zaokrúhľuje na 5 eurocentov; celkový zvyšok nezaokrúhlenej úhrady, ktorý je nižší ako polovica hodnoty 5 eurocentov, sa zaokrúhľuje nadol a celkový zvyšok nezaokrúhlenej úhrady, ktorý je rovný alebo vyšší ako polovica hodnoty 5 eurocentov, sa zaokrúhľuje nahor. Ak je úhrada podľa prvej vety súčtom cien za viac produktov, zaokrúhľuje sa až výsledná úhrada. Úhrada vo výške 1 eurocent alebo 2 eurocenty sa zaokrúhľuje na 5 eurocentov.
18/ Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od spotrebiteľskej zmluvy ktorej predmetom zmluvy je:
- dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený
- dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený
19/ Pri vystavení dobropisu môže byť od spotrebiteľa vyžadovaný k nahliadnutiu platný občiansky preukaz za účelom ochrany vlastníckych práv spotrebiteľa a preukázania sa. Predložením občianskeho preukazu k nahliadnutiu spotrebiteľ súhlasí so spracovaním osobných údajov v zmysle zák. č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších právnych predpisov uvedených na občianskom preukaze, a to po dobu nahliadnutia naň.
20/ V prípade, že spotrebiteľ nevyužije možnosť odstúpenia od spotrebiteľskej zmluvy v zmysle týchto všeobecných obchodných podmienok a dodaný tovar na dobierku si od kuriéra neprevezme, t.j. tento tovar sa vráti obchodníkovi, spotrebiteľská zmluva sa tým ruší od počiatku, pričom spotrebiteľ je povinný uhradiť obchodníkovi vzniknutú náhradu škody a všetky s tým súvisiace náklady (napr. náklady za zaslanie tovaru a jeho vrátenie, poštovné, balné a pod.).
Čl.10 Darčekové poukážky
1/ Darčekové poukážky vystavené obchodníkom je možné uplatniť na nákup tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka. Ak nie je uvedené inak, darčekovú poukážku je možné použiť iba na nákup tovaru, nevzťahuje sa na služby, poštovné a iné poplatky.
2/ Hodnota darčekovej poukážky je uvedená na každej poukážke ako suma vrátane DPH, pričom poukážka funguje ako protihodnota sumy objednaného tovaru s DPH. Darčekovú poukážku je možné využiť jedine v celej hodnote, v rámci jedného nákupu, nie je možné ju uplatniť po častiach. Nedoplatok za nákup tovaru je potrebné uhradiť finančnou formou, preplatok sa nevracia.
3/ Darčekovú poukážku nie je možné vymeniť za hotovosť. V prípade, ak spotrebiteľovi vznikne právo odstúpiť od spotrebiteľskej zmluvy za nákup tovaru, za ktorý spotrebiteľ zaplatil darčekovou poukážkou, spotrebiteľovi vzniká nárok na vrátenie kúpnej ceny vo forme darčekovej poukážky (zaslaním darčekovej poukážky na adresu zadanej spotrebiteľom).
Čl.11 Záverečné ustanovenia
1/ Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka.
2/ V prípade, ak je spotrebiteľská zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
Zmluvné strany sa dohodli, že pre bežnú komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ, alebo telefonicky.
3/ Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov.
Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči spotrebiteľovi uzavretím spotrebiteľskej zmluvy. Spotrebiteľ zaškrtnutím políčka pred zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
V Poprade, dňa 1. 7. 2024